• Home
  • Search
    •  
  • Login
    • Korisničko Ime: Lozinka:
      Jeste li propustili svoj aktivacijski email?

Autor Tema: Chat  (Prikazano: 160866 puta)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Projekt

  • Gost
Odg: Chat
« Odgovori #210 u: Veljača 05, 2015, 16:08:17 »
  • Ufff sto ste zaglavili , bit ce da i vas trese splitska groznica  [emoji14] ;D
    Teska vremena miami. Ja bi rado u Miami na godisnji, ali mogu samo u Acapulco na cajke na Viskovo. (disclamer: ne idem na cajke :) )

    Offline Senad Brkić

    • Veteran
    • ******
    • Postova: 1700
    • Karma: +368/-344
      • Profil
    Odg: Chat
    « Odgovori #211 u: Veljača 05, 2015, 17:30:57 »
  • @Projekt
    vjerojatno su skandinavci sami vlasnici banaka svojih, nekih da nekih ne. jer nisu prodali. al to znači da su sami bili u stanju ih rentabilno vodit. mi nismo.

    Stalno se povlači di neka banka plasira novce. Još jedan socijalistički mit. Banke plasiraju novac di će ga najbolje oplodit. Nit im je na pameti da razvijaju naše gospodarstvo nit njemačko. Boli ih patka (i to je legitimno). To šta je kod nas nesiplativo investirat je drugi par rukava, al opet smo krivi MI.

    I banke i klubovi i ceste funkcioniraju po principu samoodrživosti ili nedostatka iste. A ako ćemo gledat po tome bez čega se može i ne može onda bi cijela showbiz industrija, industrija slatkiša, luksuznih proizvoda i štatijaznam mogle stavit ključ u bravu. Još jedan komunjarski mit, slijedom kojeg bi narod imao uživat u "najnužnijem" na praznim policama.

    Stranac ti uzme posao znaš kad? Kad ti standard dosegne nivo da ti se ne da radit neki težak posao za (po tebi) siću. Al i to je tvoj problem. A ne zaboravi da su tenisice 500 kn jer ih radi mali vijetnamac. Da ih radi rvat po Zakonu o radu, koliko bi koštale.


    Kontra mraku, kontra sili... http://i.minus.com/iSASYvn3yJBVf.gif

    Offline d

    • Forza Fiume
    • ******
    • Postova: 2359
    • Karma: +558/-25
      • Profil
      • http://samorijeka.com
    Odg: Chat
    « Odgovori #212 u: Veljača 05, 2015, 17:55:45 »
  • Jedno je privatizacija, drugo je kolonizacija. Neću gledati sada, ali baš me zanima tko je vlasnik skandinavskih banaka, autocesta, naftnih kompanija i elektroprivrede.

    nije kolonizacija nego globalizacija. i to je dobro, jer ti omogućuje jeftine mobitele, tenisice, internet i banane. ništa od toga ne bi imali da se držimo samo "našeg".

    što ima veze koje je narodnosti vlasnik neke banke, autoceste ili proizvođača mobitela. ionako su danas vlasnici svega tisuće i milijuni malih dioničara, veliki internacionalni fondovi, institucionalni ulagači itd.. nema tu jednog vlasnika, a i kad ima, što ima veze koju putovnicu ima. to perverzno potezanje nacionalnosti je dio problema, gdje je a priori nešto naše dobro i sigurno i plemenito, a nešto strano loše i pohlepno i opasno. (primijeti sličnosti s hajdukom :P)

    gluposti, kao i priča "strani vlasnici će povuć svoj novac i ostavit nas u siromaštvu". ako imaju posao koji funkcionira, nitko nije lud da ga sam ugrozi ili ugasi (jer ne vole hrvate, jel). ako stranac može napraviti bolji mobitel, bolje organizirati banku, bolje voditi autocestu, treba mu baciti crveni tepih pod noge. jer sve "naše" neuspjehe ionako svi zajedno plaćamo. kao što svi građani splita plaćaju za neuspjehe vođenja hajduka.
    « Zadnja izmjena: Veljača 05, 2015, 17:59:01 od d »

    Projekt

    • Gost
    Odg: Chat
    « Odgovori #213 u: Veljača 05, 2015, 18:02:55 »
  • Npr. naše ceste su samoodržive (neki dan ti je bilo u NL koliko dobiti ostvaruju). Zašto ih prodavati?

    Dosta klubova funkcionira po principu samoodrživosti (na pamet mi pada Ajax prvi), ali ovi vrhunski ne već su u više milijunskim dugovima i svake godine posluju sa gubitkom, trebaju im pare od nekud ili nekoga. Sad to može biti ministar iz UAE-a, može biti Deutche Telekom (15% vlasnik Njemačka) ili VW (20% vlasnik lokalna samouprava). Hollywood je itekako samoodrživ.

    Sa onim da ima bitnijih stvari od nogometa sam želio reći da ako nogometni klub propada ne treba ga spašavati, ali ako propada bolnica ili npr. brodogradilište koje održava 50ak tisuća ljudi iznad vode treba. To nije socijalni mit. I Amerika je spašavala GM ili AiG, zaboravio sam i ostali svoje, samo smo mi istraumatizirani prošlošću i vidimo po svuda crvene i crne.

    Stranac mi neće uzeti samo fush posao. Uzeti će i inženjerski ili IT ili medicinski također jer će stranoj firmi koja je vlasnik naše to biti jeftinije (ne mora doći ovdje Paki, može i outsource). Jer može raditi jeftinije, a možda i jer je sposobniji ili pametniji, ne kažem, ali opet objasni ti to kritičnoj masi kada se stvori kako je to ispravno i etički.

    Strane banke višak novca ulažu i oplođuju u matičnim zemljama ili saniraju svoje gubitke uzrokvane krizama. Velika je razlika je da li mi za autoceste se zadužimo kod strane banke (Svjetska banka, MMF ili šta ti ja znam) ili kod vlastite banke. Ovo prvo je za mene kolonizacija, a drugo interna vrtnja para i povećanje BDP-a. Ne vidim tu ništa SFRJotovski.

    Poanta svega je da smo mi sami sebi krivi za sve i tu se slažem.

    Offline d

    • Forza Fiume
    • ******
    • Postova: 2359
    • Karma: +558/-25
      • Profil
      • http://samorijeka.com
    Odg: Chat
    « Odgovori #214 u: Veljača 05, 2015, 18:10:34 »
  • Npr. naše ceste su samoodržive (neki dan ti je bilo u NL koliko dobiti ostvaruju). Zašto ih prodavati?

    Nisam čitao konkretno taj članak, ali sam dosta čitao o tome i po ekonomskim pitanjima ne vjerujem NL ni najmanje.

    Ceste su teoretski samoodržive (naravno) ali sada nisu, i mi trenutno ne ostvarujemo dovoljno dobiti ni za otplaćivati kamatu na kredit s kojima su sagrađene, a kamoli glavnicu. Tako da to uopće nisu (i neće još dugo biti) naše autoceste, nego su od onog tko ih je platio, dok to ne isplatimo. Svojatati to i govoriti da su banke koje su dale kredit za to zle i problem je slijepo i suludo.

    Autoceste bi mogle biti održive da se potpuno reorganizira HAC (leglo uhljeba) i naravno da je to teoretski moguće, ali nema šanse da će ijedna vlada imati muda za to napraviti (jer su tamo njihovi kadrovi, jer se useru sindikata autocesta itd). I tako i dalje iz godine u godinu autoceste stvaraju gubitke koje plaćamo svi mi, ali kad se pojavi potencijalno rješenje, onda je to problem jer bi "ih neki zli privatnik uzeo".

    Projekt

    • Gost
    Odg: Chat
    « Odgovori #215 u: Veljača 05, 2015, 18:10:46 »
  • Jedno je privatizacija, drugo je kolonizacija. Neću gledati sada, ali baš me zanima tko je vlasnik skandinavskih banaka, autocesta, naftnih kompanija i elektroprivrede.

    nije kolonizacija nego globalizacija. i to je dobro, jer ti omogućuje jeftine mobitele, tenisice, internet i banane. ništa od toga ne bi imali da se držimo samo "našeg".

    što ima veze koje je narodnosti vlasnik neke banke, autoceste ili proizvođača mobitela. ionako su danas vlasnici svega tisuće i milijuni malih dioničara, veliki internacionalni fondovi, institucionalni ulagači itd.. nema tu jednog vlasnika, a i kad ima, što ima veze koju putovnicu ima. to perverzno potezanje nacionalnosti je dio problema, gdje je a priori nešto naše dobro i sigurno i plemenito, a nešto strano loše i pohlepno i opasno. (primijeti sličnosti s hajdukom :P)

    gluposti, kao i priča "strani vlasnici će povuć svoj novac i ostavit nas u siromaštvu". ako imaju posao koji funkcionira, nitko nije lud da ga sam ugrozi ili ugasi (jer ne vole hrvate, jel). ako stranac može napraviti bolji mobitel, bolje organizirati banku, bolje voditi autocestu, treba mu baciti crveni tepih pod noge. jer sve "naše" neuspjehe ionako svi zajedno plaćamo. kao što svi građani splita plaćaju za neuspjehe vođenja hajduka.

    nemam ja ništa protiv stranaca, potpuno razumijem da neka strana kompanija se prvo brine za svoje, to je i normalno

    da se sada bolje živi nego prije kod nas, to je 100% točno

    isto tako moraju postojati siromašni da bi postojali bogati, isti mobitel, tenisica i banana je jeftinija u Italiji gdje je veći standard nego kod nas, ali nedostižna nekome u Bangladešu i tako to mora biti

    globalizacija je čudo za najjače, može proći za one u sredini, ali većina je u kurcu, to što mi nismo još uvijek (voze se auti, piju se kave, ide se na skijanje...) ne znači da neće naši unuci biti sutra

    ali zabrijali smo



    Projekt

    • Gost
    Odg: Chat
    « Odgovori #216 u: Veljača 05, 2015, 18:19:47 »
  • ali kad se pojavi potencijalno rješenje, onda je to problem jer bi "ih neki zli privatnik uzeo".

    Bez zajebancije, kako može rješenje biti dati na koncesiju nekome ceste da ubire profit,  da digne cestarine, da ima osiguranje u ugovoru, ako se desi sranje da mora dobiti pare natrag, a mi i dalje moramo vraćati kamate i dugove, samo sada nema više stalnoga izvora prihoda od autocesta.

    Kako BINA Istra upravlja "autocestom"? Svaki zavoj od Učke do Pazina po 3 poginula, a dok ADAC nije proglasio tunel Učku jednim od najnesigurnijih u Europi nisu prstom makli. Kada će završiti sve, a mislim da su po ugovoru trebali odavno, neznam. Vjerovatno kada se mi zadužimo da napravimo drugu cijev kroz Učku.

    Offline d

    • Forza Fiume
    • ******
    • Postova: 2359
    • Karma: +558/-25
      • Profil
      • http://samorijeka.com
    Odg: Chat
    « Odgovori #217 u: Veljača 05, 2015, 18:31:40 »
  • globalizacija je čudo za najjače, može proći za one u sredini, ali većina je u kurcu, to što mi nismo još uvijek (voze se auti, piju se kave, ide se na skijanje...) ne znači da neće naši unuci biti sutra

    ali zabrijali smo

    upravo suprotno, globalizacija je najveće čudo za najslabije. pogledaj di su milijuni i milijarde kineza ili indijaca ili afrikanaca danas a di su bili pred 20 ili 40 godina. ej, apple je upravo objavio da su prodali više iphonea u zadnjem kvartalu u kini nego u americi. a mi mislimo da su kinezi i dalje berači riže. da, još uvijek je većina siromašna (za naše pojmove) ali najveći rast u zadnjih 20 godina imaju upravo najsiromašnije zemlje. više se ne umire u polju, sada se radi u tvornicama, ima krov nad glavom, vodovod, zdravstvenu skrb, mobitel, internet, i još svakakva čuda koja mi uzimamo zdravo za gotovo a njima su nažalost do pred malo bila samo san. sada pomalo dobivaju i to, najviše upravo zbog te globalizacije.

    najmanji rast ima srednji stalež bogatijih zemalja (tu smo mi otprilike), ali to da je većina u svijetu sve siromašnija je jednostavno potpuno pogrešno. ne zaboravite da smo mi u teškom kurcu (ponavljam, jedini na svijetu imamo pad već 6 godina) i da je cilj svim našim političarima i medijima prikazat kako je i cijeli svijet u kurcu (valjda da se prikrije njihova potpuna nesposobnost, a nama da se osjecamo bolje jer je i susjedu crkla krava) i zato se samo o tome piše i govori. npr svakih par tjedana ili mjeseci bude neki naslov "slom na burzi" ili "panika na wall streetu" i to prenesu svi mediji, ali NIKADA ne bude naslov (niti redak) "rekordni tjedan rasta" ili "veliki optimizam zavladao europom" a trenutno su burze na nikad višim razinama, vjerovali ili ne. afrika i azija strašno guraju naprijed, amerika ima jedan od najjačih perioda rasta ikad u zadnjih 5 godina itd.. daleko od toga da je sve savršeno, ali nikad nije ni bilo. a jedino mi još vjerujemo da je sve u kurcu i da svijet ide u propast.

    ali ono u što s razlogom vjerujemo, bar mi riječani, je da ovaj klub ide strašno naprijed i da tome nema stajanja. what a great time to be alive (ako si navijač rijeke bar)  8)

    Offline d

    • Forza Fiume
    • ******
    • Postova: 2359
    • Karma: +558/-25
      • Profil
      • http://samorijeka.com
    Odg: Chat
    « Odgovori #218 u: Veljača 05, 2015, 18:38:24 »
  • Bez zajebancije, kako može rješenje biti dati na koncesiju nekome ceste da ubire profit,  da digne cestarine, da ima osiguranje u ugovoru, ako se desi sranje da mora dobiti pare natrag, a mi i dalje moramo vraćati kamate i dugove, samo sada nema više stalnoga izvora prihoda od autocesta.

    Pa to sigurno nije rješenje. Da se ne bi krivo shvatilo, nisam ja podržavao nijedan konkretan prijedlog vlade za autoceste (jer sam siguran da su nesposobni i korumpirani i da bi to loše izveli) nego govorim o generalnom načelu privatizacije autocesta, ali prave, poštene privatizacije, a ne neke malverzacije i pljačke, to je onda skroz nešto drugo.

    btw par zanimljivih postova o toj temi: https://monopolizam.wordpress.com/2014/08/28/autoceste-i-koncesija/ i https://strasilo.wordpress.com/2014/10/13/koliko-ne-vrijede-hrvatske-autoceste/

    Projekt

    • Gost
    Odg: Chat
    « Odgovori #219 u: Veljača 05, 2015, 18:41:55 »
  • indijci, kinezi i afrikanci su tamo gdje su bili prije, odnosno u avionu, barci, vlaku na putu za zapad, dok mogu. kad ne budu onda će se zaustaviti malo istočnije, pa pa istočnije dok ne budu morali ostati nezadovoljni doma, kao i kod nas ako otpustimo 100 000 iz javnoga sektora, 3 od 4 uhljeba u HAC-u...

    Pa izlupati će nas po glavi ta masa ljudi dok nas budu gledali kako kupujemo Najkice i sheramo to preko Galaxy S10.

    ništa, moramo se složiti da se ne slažemo oko globalne ekonomije, nadam se da si ti u pravu, a ne ja, idemo dalje...

    apsolutna istina je da je ovo jedno od najboljih doba za biti navijačem rijeke sa zdravom jetrom

    « Zadnja izmjena: Veljača 05, 2015, 18:45:35 od Projekt »

    Offline d

    • Forza Fiume
    • ******
    • Postova: 2359
    • Karma: +558/-25
      • Profil
      • http://samorijeka.com
    Odg: Chat
    « Odgovori #220 u: Veljača 05, 2015, 18:47:37 »
  • apsolutna istina je da je ovo jedno od najboljih doba za biti navijačem rijeke sa zdravom jetrom

    jedno od!? blasfemija!! tko je ovaj čovjek i kako se usuđuje uspoređivati patnje iz prošlosti sa Zlatnim Dobom Projekta?  ;) 8)

    ok, ako računaš i sva buduća doba onda će vjerojatno biti i jednako dobrih i boljih hehehe

    Offline Vado mangnar

    • Forza Fiume
    • ******
    • Postova: 4320
    • Karma: +789/-98
      • Profil
    Odg: Chat
    « Odgovori #221 u: Veljača 05, 2015, 18:55:53 »
  • ....A zašto su za mene Syriza, Podemos, Sinčić, Hajduk, Udruga Franak itd isto smeće?

    Zato jer se baziraju na iluziji (namjernoj ili nenamjernoj) da se smije trošit više nego se ima, da se može lagodno živit na tuđoj grbači i da se za svoje obveze ne odgovara, tj. odgovara neko drugi i kriv je neko drugi....

    Izjednačavaš stvari koje se ne mogu izjednačiti. Ako je netko trošio više nego li je imao to su bile dosadašnje grčke vlade. Syriza nastoji, donekle, ispraviti određene nepravde. Kao i Franak. Koje su to nepravde: pa olako davanje kredita onima koji si to ne mogu priuštiti, a pri tome znaš da ne mogu. Socijalno osjetljiva država bi takvu nepravdu trebala spriječiti. I da... možeš reći tko im je kriv... mogli su znati. Ali, poanta je u tome da brojni nemaju resurse da mogu znati i zato država zbog takvih mora nastupiti paternalistički i zaštiti ih.
    A to nema nikakve veze s trošenjem više nego se ima. I tu se apsolutno slažem s tobom: tko to radi treba ga kurcem u čelo kako to vele neki naši sugrađani.

    upravo suprotno, globalizacija je najveće čudo za najslabije. pogledaj di su milijuni i milijarde kineza ili indijaca ili afrikanaca danas a di su bili pred 20 ili 40 godina. ej, apple je upravo objavio da su prodali više iphonea u zadnjem kvartalu u kini nego u americi. a mi mislimo da su kinezi i dalje berači riže. da, još uvijek je većina siromašna (za naše pojmove) ali najveći rast u zadnjih 20 godina imaju upravo najsiromašnije zemlje. više se ne umire u polju, sada se radi u tvornicama, ima krov nad glavom, vodovod, zdravstvenu skrb, mobitel, internet, i još svakakva čuda koja mi uzimamo zdravo za gotovo a njima su nažalost do pred malo bila samo san. sada pomalo dobivaju i to, najviše upravo zbog te globalizacije.
    Nije problem u tome: problem je u sve većem ambisu koji postoji u raspodjeli bogatstva: razlika između najbogatijih i najsiromašnijih iz godine u godinu raste kao i koncentracija kapitala u rukama uske grupe ljudi. Statistički podaci po tom pitanju su jasni. Thomas Piketty ima dobru knjigu o tome (Kapital u 21 stoljeću).

    Sorry na offtopicu. Ja više neću. Ako se TIRu da nek sve prebaci na neki drugi topik pa ćemo dalje drobit.

    Mene samo zanima poker golova u subotu.  ;D

    Projekt

    • Gost
    Odg: Chat
    « Odgovori #222 u: Veljača 06, 2015, 08:06:27 »
  • Onaj video od Lavica me sjetio na jedan stari slični i tek sam se jutros sjetio kako ga proguglati. Pa za one koje ga nisu vidjeli...

    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WUJhcJ1L5Tk[/youtube]

    Offline Fornax

    • Forza Fiume
    • ******
    • Postova: 8587
    • Karma: +1386/-402
      • Profil
    Odg: Chat
    « Odgovori #223 u: Veljača 06, 2015, 09:19:11 »
  • Npr. naše ceste su samoodržive (neki dan ti je bilo u NL koliko dobiti ostvaruju). Zašto ih prodavati?
    Zato jer se rate kredita neće same od sebe vraćat, a toliko smo zaduženi da smo odavno izgubili luksuz razmišljanja na dugoročno. Stari moj, vanjski dug nam je, ako se ne varam, na 108% BDP-a. Previše ljudi zatvara oči pred tom neugodnom činjenicom.

    Da me ne bi netko krivo shvatio, ja nisam zagovornik monetizacije, samo podsjećam da svaka medalja ima dvije strane.


    Offline FoFi

    • Senior
    • *****
    • Postova: 913
    • Karma: +105/-16
      • Profil
    Odg: Chat
    « Odgovori #224 u: Veljača 06, 2015, 16:19:59 »
  • Čekaj, negdje je pisalo da su naše ceste samoodržive??? Sumnjam da je itko pri zdravoj pameti to napisao.
    Prvo - pokralo se gdje god se moglo, farbali su se tuneli 12 puta, krčile šume kojih nije bilo, naručivali materijali po 50-struko skupljim ponudama itd
    Drugo - preizgradilo se masu, većina naših autocesta nema godišnji prosjek isplativosti, to je bila jedna politička odluka da se gradi čak i kad to nije uoće bilo isplativo
    Treće - za izgradnju autocesta uzimalo se nebulozno skupe kredite, tako da mi sada ne uspjevamo otplaćivati kamatu, o glavnici da ne govorimo
    Četvrto - sustav upravljanja danas (a takav će i ostati ako ih ostavimo u "našem" vlasništvu) ne da nije racionalan nego se upošljavaju razni uhljebi na raznim nepotrebnim mjestima. Takav sustav odgovara i SDP-u i HDZ-u.

    Monetizacija je ustvari jedna od rjetkih dobrih ideja ove vlade jer dobivaš živi keš, rješavaš se dobrog dijela lihvarskih kredita, a 60 lipa koje na svaku litru goriva plaćaš sada za autoceste preusmjeravaš u željeznicu. S obzirom da je u načelu ideja dobra vjerujem da njeno ostvarenje nije realno ili bar neće bit provedeno kako spada.
    Alternativa je novo zaduživanje ili prolongiranje otplate kredita i uvođenje vinjeta i otkazi za pola zaposlenika. Što god se napravi kod nas izaziva valove kritika, tako da najvjerojatnije ostaje status quo, autoceste uvjetno ostaju naše, a mi i dalje trošimo resurse budućih generacija...
    « Zadnja izmjena: Veljača 06, 2015, 16:22:06 od FoFi »